Rozmowy o fascynacjach

W ramach cyklu Ciekawska w pogoni za wiedzą, zaprezentuję coś dla miłośników literatury faktu. Ostatnim razem mieliście okazję dowiedzieć się wiele o działalności i twórczości Rafała Podrazy, a teraz zapraszam na spotkanie z książka, która ukazała pod koniec kwietnia 2016 roku. Została wydana przez wydawnictwo Oficyna R i nosi tytuł Moje fascynacje. Mariola Pryzwan w rozmowie z Agatą Rokicką. Wspominałam już o niej w Rozrywkach sówki, ale to było przed lekturą – po spotkaniu z cyklu W Pałacu literacko, podczas którego głównymi bohaterkami były Mariola Pryzwan oraz Agata Rokicka. Dzisiaj jestem już po lekturze książki i wcale się nie zawiodłam.


Mariola Pryzwan jest autorką książek biograficznych. O Władysławie Broniewskim, Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Zbigniewie Cybulskim, Marii Dąbrowskiej, Halinie Poświatowskiej, Annie Jantar i Irenie Jarockiej rozmawiała z Agatą Rokicką w ramach programu Machina czasu na antenie Radia Szczecin. Moje fascynacje wciągają od pierwszej do ostatniej strony. Czytelnicy znajdą w nich osiem ciekawych rozmów. Pierwsze cztery miały miejsce w 2011 roku, potem po jednej w 2012, 2013, 2014 i ostatnia na początku tego roku. Można się z nich wiele dowiedzieć o wcześniej wspomnianych postaciach ze świata literatury, muzyki i filmu. Każdą konwersację poprzedza krótka nota biograficzna bohatera dialogu. Nie brakuje również zdjęć i innych materiałów ikonograficznych.


Z czystym sumieniem mogę polecić Moje fascynacje. Do tej pory książki Marioli Pryzwan znałam tylko i wyłącznie z recenzji Rafała Podrazy, ale ta pozycja z literatury faktu przekonała mnie ostatecznie, że koniecznie muszę do nich zajrzeć. Wszystko jeszcze przede mną, a teraz życzę miłego wieczoru. 



Komentarze