Mania czytania

Cykl: Sowie myśli


Mamy początek lipca, więc wakacje w pełni. Dzisiaj w ramach cyklu Sowie myśli będzie co nieco o literaturze i księgarniach. Lubicie czytać książki? Ja bardzo. Towarzyszy mi to od dzieciństwa tak samo, jak pisanie.
 Czytałam oczywiście lektury szkolne, ale pierwszą książką, od której zaczęło się moje zamiłowanie do literatury był Harry Potter J. K. Rowling. Tą serię wręcz pochłaniałam i czekałam na kolejne części. Mam do niej sentyment. Później były kolejne dzieła  literatury młodzieżowej o magii, ale również zaciekawił mnie Pamiętnik księżniczki Meg Cabot. Czytałam dużo – trudno mi zliczyć te wszystkie dzieła literackie. Kiedyś lubiłam fantastykę, ale teraz już nie należy do moich najbardziej ulubionych gatunków. Obecnie najczęściej czytam poezję, literaturę faktu, kryminały, thrillery i powieści sensacyjne. Ostatnio bardzo polubiłam serię Sedinum Leszka Hermana i z niecierpliwością wyczekuję jego kolejnej powieści, która ma się ukazać w październiku.  Jestem również fanką Millennium O moich zamiłowaniach literackich możecie poczytać tutaj, na blogu w ramach cyklu Blogowe spotkania literackie. Chwalę sobie to hobby, bo mam nie tylko okazję pogłębiać wiedzę, obcować z językiem, ale również sprawiać sobie przyjemność.
             Z dzieciństwa pamiętam, że kiedyś w Szczecinie było całkiem sporo księgarni stacjonarnych, ale niestety duża część z nich została zlikwidowana. W ich miejscu można znaleźć banki i apteki. Czy to wina martwiących statyk czytelnictwa w Polsce? Może nie opłaca się już prowadzić księgarni? Na szczęście Empik działa niezmiennie i można w nim kupić wiele książek z różnych dziedzin. Zachowało się kilka księgarni, choć to niewiele. Dawniej wychodząc na spacer, obowiązkowo zahaczałam o sklep z książkami. Aktualnie też to robię, pomimo, że nie mam już tylu do wyboru. Dobrze, że prosperują też księgarnie internetowe, z których można zamówić wybrane tytuły. Dla tych, którzy chcą sobie poczytać są jeszcze biblioteki. Na szczęście one się nie likwidują.
            Mówiłam już o zaletach czytania, więc nie będę się powtarzać. Powtórzę tylko, że warto poświęcić czas na lekturę dobrej książki. Korzystając z okazji, chciałabym Was poinformować, że obecnie trwa konkurs zorganizowany przez Empik. Można wygrać bon o wartości 300 zł. Wystarczy wypełnić formularz. Chcesz wziąć udział? Kliknij i wypełnij. Pomyśl, ile czytania będzie za 300 zł. Życzę powodzenia. Zmieniając temat, jakie Wy utwory literackie lubicie? Co ostatnio czytaliście? Pochwalcie się! Życzę miłego dnia, udanych wakacji i sięgania po same fajne książki!  



Komentarze