Ostatni tom „Millennium”

Cykl: Blogowe spotkania literackie


Dzisiejsze Blogowe spotkanie literackie będzie krótkie, bo to tylko zapowiedź książki. Jednak zachęcam do lektury. Zapewne znacie trylogię Stiega Larssona Millennium (Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet; Dziewczyna, która igrała z ogniem; Zamek z piasku, który runął). Za kontynuację serii wziął się David Lagercrantz. Napisał do tej pory dwie części: Co nas nie zabije i Mężczyzna, który gonił swój cień. Już 22 sierpnia tego roku będzie miał premiery szósty i ostatni tom Millennium. Nazwano go Ta, która musi umrzeć.
Jesteście ciekawi, co się będzie działo w książce? Już opowiadam, co wyczytałam na stronie księgarni. Pojawi się oczywiście główny bohater, Mikael Blomkvist. Skontaktuje się z nim lekarka sądowa, Fredrika Nyman, ponieważ w centrum Sztokholmu zostaje znaleziony martwy mężczyzna, którego nie udaje się zidentyfikować, pomimo cech charakterystycznych. Z pozoru wygląda to na śmierć bezdomnego. Dziennikarz niechętnie zabiera się do śledztwa. Choć świadkowie potwierdzają, że mężczyzna, o którym wcześniej wspomniałam, bełkotał wielokrotnie coś pod adresem szwedzkiego ministra obrony, Johannesa Forsella. Nie zapominajmy o Lisbeth Salander, z którą Mikael usiłuje się bezskutecznie skontaktować (to akurat nic nowego). Bohaterka wyjechała z kraju po pogrzebie Holgera Palmgrena i trafiła do Moskwy, gdzie zamierza wyrównać rachunki ze swoją siostrą, Camillą.
Już jestem ciekawa tej książki, zwłaszcza, że mam za sobą lekturę poprzednich części. Nawet zdążyłam się stęsknić za bohaterami Millennium. Nie mogę się już doczekać sierpnia, a Wy? Życzę miłego dnia. :) 

Komentarze