Moja biblioteczka

Cykl: Blogowe spotkania literackie


Dzisiaj w ramach cyklu Blogowe spotkania literackie dla odmiany opowiem, co ostatnio przybyło do mojej domowej biblioteczki. Pominę te, które już recenzowałam na blogu. Mam nadzieję, że ten post zainspiruje Was do uzupełniania własnych biblioteczek o nowe pozycje książkowe. Mam dla Was dwie pozycje książkowe, które również czekają na mnie, bo jeszcze ich nie czytałam. Lubię zarówno poezję, jak i prozę, więc będzie trochę tego i tego.
            Pierwsza książka, która dołączyła do mojej biblioteczki, to tom poezji pod tytułem Ciasteczka z ironią. Autorką jest Małgorzata Kulisiewicz. Pozycja ta została wydana w ramach Biblioteki Poezji Dzisiaj. Miłośnicy poezji z pewnością znają ten periodyk, którego redaktorem naczelnym jest Aleksander Nawrocki. Sam tytuł tomiku już sygnalizuje nam, że znajdziemy tam grę słowną oraz humor. Sama autorka, Małgorzata Kulisiewicz jest absolwentką filmoznawstwa i polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. W jej dorobku znajdziemy eseje, recenzje filmowe i literackie, publikacje historyczne i dwa tomy poezji (oczywiście, pomijając, ten, o którym teraz piszę): Inni Bogowie oraz Kot Wittgensteina i inne wiersze. Ma na koncie wiele publikacji w periodykach.
           
W kolejce do czytania znalazło się też dzieło prozatorskie: Nigdziebądź. Powieść napisał Neil Gaiman. Przyznaję, że ta pozycja książkowa w przeciwieństwie do poprzedniej została wydana już dosyć dawno, bo w sierpniu 2016 roku. Jednak dostałam ją około miesiąca temu na urodziny i chętnie ją przeczytam. Fabuła wygląda bardzo obiecująco. Główny bohater, Richard Mayhew pomaga znalezionej na ulicy, rannej dziewczynie o imieniu Drzwi, co zmienia jego życie mgnieniu oka. Okazuje się, że bohaterka ucieka przed dwoma zabójcami i pochodzi z Londynu Pod. Tak zaczyna się dzieło angielskiego pisarza, scenarzysty i redaktora, autora licznych opowieści, opowiadań oraz komiksów.
            Jak tylko przeczytam te dwie książki, to chętnie opowiem Wam więcej. A może wśród Was jest ktoś, kto ma już za sobą lekturę którejś z tych książek? Chętnie poznam Wasze opinie. Do mojej biblioteczki z pewnością jeszcze trochę przybędzie, tak to bywa, gdy jest się książkoholikiem. Będę opowiadać na bieżąco o wrażeniach z lektur. Życzę miłego wieczoru :). 




Komentarze