Krystyna Pilecka

Krystyna Pilecka

Cykl: Portrety artystów

Dzisiaj w ramach cyklu Portrety artystów chciałabym Wam przedstawić pisarkę i poetkę, Krystynę Pilecką. Jest członkinią Związku Literatów Polskich i kanclerzem Krajowego Bractwa Literackiego SPK w Koszalinie, gdzie również mieszka. Ma w dorobku tomy poezji, opowiadania i książki dla dzieci. Wśród tomików znajdują się takie tytuły, jak: Melodie rodzinnego domu, Poniedziałki Klary, Czas wędrowania, W błękicie, Kolory miłości - czyli być, Tęsknota minionego dnia, Zza ściany światła, O świcie i o zmierzchu, W zachwycie chwili. Publikacje dla dzieci: Mewa skrzeczka, 4 jak cztery pory roku, W tle Koszalin - dzieciom. Publikowała też w licznych antologiach. W 2009 roku została nagrodzona przez prezydenta miasta Koszalin za tworzenie oraz upowszechnianie kultury. Zaprezentowałam sylwetkę głównej bohaterki tej publikacji, a teraz oddajmy jej głos. 
Główna cecha mojego charakteru?
Obowiązkowość. 
Cechy, których szukam u mężczyzn i kobiet?
Lojalność, uczciwość. 
Co cenię najbardziej u przyjaciół?
Szczerość. 
Moja główna wada? 
Nadwrażliwość. 
Moje ulubione zajęcie?
Czytanie... (i pisanie). 
Moje marzenie o szczęściu?
Szczęśliwa rodzina. 
Co byłoby dla mnie największym nieszczęściem?
Wypadek - choroba - śmierć bliskiej osoby. 
Moje ulubione słowo?
Kocham. Miłość. 
Jakiego słowa nie lubię?
Nienawiść. Nienawidzę. 
Słowa, których nadużywam?
Kurde, nic to...
Ulubieni bohaterowie literaccy?
O, Romeo i Julia..., ale i Matka Terasa. 
Ulubieni bohaterowie życia codziennego?
O, wnuki. 
Kim lub czym chciałabym być, gdybym nie była tym, kim jestem?
Misjonarką. 
Gdybym miała napisać swoją biografię, nadałabym jej tytuł...
Uskrzydlić marzenia
Moja maksyma brzmi...
Z ręką na pulsie czasu, z uchem przy sercu Boga...

Komentarze