Kolejne nowości w mojej biblioteczce

Kolejne nowości w mojej biblioteczce

Cykl: Blogowe spotkania literackie

Ostatnio trochę książek przybyło do mojej domowej biblioteczki. Dzisiaj w ramach cyklu Blogowe spotkania literackie pochwalę się trzema zdobyczami. Pierwsza z nich, to Rzeźnik, o którym już pisałam. Przypomnę tylko, że autorem jest Max Czornyj. Powieść ta oparta jest na faktach. Tytułowemu Rzeźnikowi z Niebuszewa (z dzielnicy Szczecina) przypisano okrutne zbrodnie. Zwłoki swoich ofiar wywoził do opuszczonego gmachu magazynów późniejszej szkoły rolniczej, gdzie przerabiał je na mięso. Udowodniono mu tylko jedno morderstwo - został skazany na karę śmierci. Kolejna książka, którą dzisiaj podarował mi prezes szczecińskiego oddziału Związku Literatów Polskich, nosi tytuł Stilum Vertas. Autorami są Piotr Sulikowski i Emil Lesner. Jest to podręcznik do nauki przekładu literackiego. Ta pozycja przeznaczona jest nie tylko dla studentów neofilologii, ale również dla wszystkich czytelników, którzy prowadzą studia nad przekładem na własną rękę. Szczególnie mnie zainteresowała ta książka, ponieważ już próbowałam swoich sił w tłumaczeniu własnych wierszy i pisaniu w języku niemieckim. Ponadto znajdują się tam wiersze osób ze środowiska ZLP, między innymi Danuty Romany Słowik, Zenona Lacha-Ceraszyństiego, Mirosława Strągowskiego, Róży Czerniawskiej-Karcz, Małgorzaty Hrycaj. Została nam ostania nowość literacka od Magdaleny Sowińskiej. Autorka wydała niedawno nowy tomik poezji pod tytułem Unboxing serca. w serii: akcent. Przypomnę tylko, że redaktorką tej serii książek jest Róża Czerniawska-Karcz. Książeczka, o której wcześniej wspomniałam ma nie tylko barwną okładkę, ale także wiele ilustracji w środku. Jeszcze nie zdążyłam jej przeczytac, ale jak tylko to zrobię, to opowiem Wam o wrażeniach z lektury. Czym jest właściwie tytułowy unboxing? Jak tłumaczy sama autorka (...) Unboxingiem nazywa się otwieranie paczek, np. ze sprzętem komputerowym lub od widzów, którego dokonuje się przed kamerą, a potem umieszcza na YouTube, opowiadając o tym, co mieści w sobie paczka. (...) Więc czym będzie unboxing serca? Z tym pytaniem Was zostawiam. Postaram się na nie odpowiedzieć po lekturze tomiku.  Dobranoc. 

Komentarze