Nowości w mojej biblioteczce

Nowości w mojej biblioteczce

Cykl: Blogowe spotkania literackie

Dzisiaj w ramach cyklu Blogowe spotkania literackie pochwalę się zawartością swojej domowej biblioteczki, a konkretnie nowymi pozycjami w niej. Będzie mowa o poezji i prozie, więc myślę, że znajdziecie coś dla siebie. Zacznę od wydanego w tym roku Almanachu VIII Korytowskiej Nocy Poetów, która odbyła się zw zeszłym roku w Choszczeńskim Domu Kultury. Miałam przyjemność w niej uczestniczyć. Znajdziemy w tej publikacji wiersze uczestników wszechnicy poetyckiej z ich notatkami biograficznymi. Ten cykl wydarzeń organizowany jest przez Fundację Wspierania Kultury Noc Poetów. Czytelnicy mogą również przeczytać utwory nadesłane na IV Konkurs Literacki o Laur Nocy Poetów pod tytułem Tajemnice przyrody - kolorowy dywan czarodzieja. Przejdźmy teraz do następnej książki, ale cały czas zostajemy przy poezji. Niedawno ukazał się najnowszy tomik Sebastiana Rosy pod tytułem Kroki. Został wydany w serii Noc Poetów. Już go recenzowałam, ale jest nowa pozycja w moim księgozbiorze, więc o nim przypominam. Warto do niego zajrzeć - skłania do przemyśleń. Ostatnia książka, to Po prostu zabiłem Artura Górskiego. Udało mi się ją nabyć w periodykiem Focus. Jest to oparta na autentycznych wydarzeniach historia seryjnego mordercy. Jednak nie znajdziemy w tej publikacji listy jego ofiar, podręcznikowego poradnika, jak zabijać. Główny bohater tego dzieła niechętnie dzieli się szczegółami swoich zbrodni. Twierdzi, że zabijał, aby przetrwać, a nie dla satysfakcji z zadawania cierpienia. Zapowiada się ciekawie. Nie recenzowałam jeszcze książek tego autora, więc myślę, że warto choć trochę przybliżyć jego sylwetkę. Artur Górski jest dziennikarzem śledczym, autorem powieści sensacyjnych i non-fiction. Na koncie ma takie tytuły, jak Gucci boys, Zdrada Kopernika, Al Capone w Warszawie, Świat tajnych służb, Pięść Dawida. Specjalizuje się w tematyce międzynarodowej przestępczości zorganizowanej. W magazynie Focus Śledczy publikował liczne reportaże, które powstawały na podstawie spotkań z przestępcami osadzonymi w polskich zakładach karnych. Myślę, że w przyszłości sięgnę też po inne jego książki. Na tym się kończą nowości w mojej biblioteczce. Życzę udanego czwartku. 

Komentarze