Dorota Schrammek

Dorota Schrammek

Cykl: Portrety artystów

Dzisiaj w ramach cyklu Portrety artystów chciałabym Wam przedstawić pisarkę, Dorotę Schrammek. Urodziła się 17 września 1980 roku na Winnym Wzgórzu. Mieszka w Pobierowie i niemieckim Ueckermünde. Literacko zadebiutowała w 2015 roku powieścią pod tytułem Stojąc pod tęczą, która została wydana przez Świat Książki.  Na dobre jednak związała się wydawnictwem Szara Godzina. Ma na koncie ma takie książki, jak: trylogia Horyzonty uczuć (Horyzonty uczuć, Na brzegu życia, Wiatr wspomnień), Dom, którego nie było, W słońcu i we mgle, Tam, gdzie czekał anioł, cykl Winne Wzgórze (Wiara, Nadzieja, Miłość) oraz Niepełka (Niepełka, Niepełka. Siła prawdziwej przyjaźni, Niepełka. Moc marzeń). Napisała też coś dla dzieci: Skarpetkowy potwór i inne bajki. Krótko przedstawiłam główna bohaterkę tej publikacji, a teraz pora oddać jej głos.
Główna cecha mojego charakteru?
Wrażliwość.
Cechy, których szukam u mężczyzn i kobiet?
Inteligencja. Zarówno u jednych, jak i drugich.
Co cenię najbardziej u przyjaciół?
Empatię. Upór. Cierpliwość. Optymizm. Motywację do działania.
Moja główna wada?
Niecierpliwość.
Moje ulubione zajęcie?
Uwielbiam czytać. Uwielbiam pisać.
Moje marzenie o szczęściu?
Domek na plaży z okiennicami otwierającymi się na morze. Przestrzeń dla myśli. Przestrzeń dla życia.
Co byłoby dla mnie największym nieszczęściem?
Choroba któregoś z dzieci.
Moje ulubione słowo?
Kocham.
Jakiego słowa nie lubię?
Muszę.
Słowa, których nadużywam?
Wnet... To jedyne słowo, którego nadużywam.
Ulubieni bohaterowie literaccy?
Hercules, Poirot, Winnetou, Anna Karenina.
Ulubieni bohaterowie życia codziennego?
Medycy.
Kim lub czym chciałabym być, gdybym nie była tym, kim jestem?
Nauczycielką.
Gdybym miała napisać swoja biografię, nadałabym jej tytuł...
Był czas przywyknąć.
Moja maksyma brzmi...
Żyj i daj żyć innym. 

Komentarze