Małgorzata Kulisiewicz

Małgorzata Kulisiewicz  

Cykl: Portrety artystów


Dzisiaj w ramach cyklu Portrety artystów chciałabym Wam przedstawić absolwentkę filmoznawstwa i polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, poetkę, autorkę esejów, recenzji filmowych i literackich, publikacji historycznych, a także realizatorkę reportaży telewizyjnych, Małgorzatę Kulisiewicz. Mieszka w Krakowie. Ma na koncie następujące tomy poezji: Inni Bogowie, Kot Wittgensteina i inne wiersze, Ciasteczka z ironią. Wiersze i opowiadania publikowała w prasie i na portalach internetowych takich, jak między innymi Helikopter, Pisarze.pl, Akant, Gazeta Kulturalna, Wyspa, Dziennik Polski, Nowe Myśli. Jej utwory można również znaleźć w licznych antologiach oraz almanachach. Realizowała wiele reportaży telewizyjnych o tematyce społecznej i kulturalnej. Współpracuje z TVP Kraków. Krótko przedstawiłam artystkę, a teraz oddajmy jej głos. 

Główna cecha mojego charakteru?

Kreatywność, pomysłowość. 

Cechy, których szukam u mężczyzn i kobiet?

Piękno duchowe, wiedza, inteligencja, szczerość. 

Co cenię najbardziej u przyjaciół?

Szczerość, prostolinijność, wspieranie przyjaciół, dyspozycyjność. 

Moja główna wada? 

Szybko rezygnuję z marzeń, zamiast starać się ponownie. 

Moje ulubione zajęcie?

Czytanie dobrych książek, długie rozmowy z przyjaciółmi, oglądanie ambitnych filmów, zwiedzanie muzeów, podróżowanie, teatr, moda. 

Moje marzenie o szczęściu?

Ostatnio podróże. Marzę, żeby w końcu zwiedzić starą Europę, z jej tradycją i kulturą. 

Co byłoby dla mnie największym nieszczęściem?

Nie chcę nawet myśleć, żeby nie prowokować losu. 

Moje ulubione słowo?

Pięknie. 

Jakiego słowa nie lubię? 

Nie da się. 

Słowa, których nadużywam?

Dokładnie. 

Ulubieni bohaterowie literaccy?

Kiedyś: Mistrz z Mistrza i Małgorzaty Michaiła Bułhakowa, Hans Castorp z Czarodziejskiej góry Thomasa Manna, teraz między innymi bohaterowie Jonathana Carrolla. 

Ulubieni bohaterowie życia codziennego?

Wszyscy, którzy ciężko pracują dla bliźnich: na przykład lekarze i pielęgniarki w tym trudnym czasie, dobrzy nauczyciele, pracownicy społeczni. 

Kim lub czym chciałabym być, gdybym nie była tym, kim jestem?

Naukowcem, psychoanalitykiem, pianistką, malarką. 

Gdybym miała napisać swoja biografię, nadałabym jej tytuł...

Niewidzialna. 

Moja maksyma brzmi...

Słowa z Biblii: Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale Miłość Moja nie odstąpi od ciebie.Iz. 54, 10. 

Komentarze